Нормативна база запобіганню булінгу
Нормативна база запобіганню булінгуЗакон України щодо протидії булінгу (цькуванню) Закон України від 7 грудня 2017 року № 2229-VIII “Про запобігання та протидію домашньому насильству” Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) у дошкільному закладі1. Заяву про випадки булінгу у закладі має право подати будь-який учасник освітнього процесу. 2. Заява подається керівнику закладу відповідно до Закону України «Про звернення громадян». 3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у дошкільному закладі зобов’язаний повідомити про це вихователя, психолога або безпосередньо керівника ЗДО № 12. 4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника ЗДО № 12 про цей факт. 5. Керівник дошкільного закладу має розглянути звернення. 6. Керівник дошкільного закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу. 7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах дошкільного закладу учасниками освітнього процесу. 8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей. 9. Здобувач освіти може звернутись до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника дошкільного закладу у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник дошкільного закладу має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у ЗДО № 12 та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)1. У день подання заяви видається наказ по дошкільному закладу про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб. 2. Створюється комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу та скликається засідання. 3. Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення: – якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей; – якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою. 4. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії. 5. Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти. Телефони довіри, за якими можна звертатися– Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00); – Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000; – Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335; – Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20; – Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 76; – Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103; – Національна поліція України 102. |