План заходів спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) на 2020 – 2021н.р.
Нормативна база запобіганню булінгу
Закон України щодо протидії булінгу (цькуванню)
Закон України від 7 грудня 2017 року № 2229-VIII “Про запобігання та протидію домашньому насильству”
Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) у дошкільному закладі
1. Заяву про випадки булінгу у закладі має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
2. Заява подається керівнику закладу відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу у дошкільному закладі зобов’язаний повідомити про це вихователя, психолога або безпосередньо керівника ЗДО № 12.
4. Педагог або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити керівника ЗДО № 12 про цей факт.
5. Керівник дошкільного закладу має розглянути звернення.
6. Керівник дошкільного закладу створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
7. Якщо випадок цькування був єдиноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах дошкільного закладу учасниками освітнього процесу.
8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
9. Здобувач освіти може звернутись до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника дошкільного закладу у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник дошкільного закладу має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у ЗДО № 12 та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)
1. У день подання заяви видається наказ по дошкільному закладу про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.
2. Створюється комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) (далі – Комісія) зі складу педагогічних працівників (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьків постраждалого та булера, керівника закладу та скликається засідання.
3. Комісія протягом 10 днів проводить розслідування та приймає відповідне рішення:
– якщо Комісія визнає, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, тобто відповідні дії носять системний характер, про це повідомляються уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальна превенція) та Служба у справах дітей;
– якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згоден з цим, то він може одразу звернутись до органів Національної поліції України із заявою.
4. Рішення Комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів Комісії.
5. Кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), за наявності — спостерігачі зобов’язані виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти.
Телефони довіри, за якими можна звертатися
– Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
– Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
– Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
– Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
– Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 76;
– Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
– Національна поліція України 102.