Методика Савенкова: приклад заняття 3
Заняття 3
Завдання 1
Мета: розвиток уміння фіксувати власні ідеї, ставити запитання.
Обладнання: аркуші паперу А4, прості олівці.
Зміст: педагог розповідає дітям про історію писемності, про те, як люди передавали інформацію один одному, до того як з’явився алфавіт.
Завдання: «Уявіть собі, що ви живете в кам’яному віці, а ці аркуші паперу – кора дерев, ваше завдання – написати лист, не використовуючи букв алфавіту своїх предків. Що б ви їм написали і які б питання їм задали? Після закінчення найбільш оригінальні та цікаві листи зачитуються всім дітям.
Завдання 2
Мета: розвиток дивергентного мислення.
Завдання: назвіть характерні риси ранку, телефону, хвороби, дощу, квартири, радості, годинників, електрофену. Після відповідей дітям пропонується на вибір назвати не характерніші риси одного з предметів.
Завдання 3
Мета: розвиток конвергентного мислення.
Обладнання: аркуші паперу А5, ножиці, олівці на всіх дітей і педагога.
Зміст: педагог вирізає із зігнутого наполовину аркуша фігуру і показує дітям.
Завдання: намалювати те, що вийде, якщо розгорнути лист. Вирізати найоригінальнішу фігуру і запропонувати іншим дітям намалювати те, що вийде, якщо її розгорнути.
Завдання 4
Мета: розвиток уміння давати визначення поняттям.
Зміст: діти діляться на дві-три команди. Кожній команді пропонується по дві картинки з протилежним змістом. Наприклад: корова – слон, папуга – синиця, осінній ліс – дитячий сад.
Завдання: знайти якомога більше схожості в картинках.
Завдання 5
Мета: розвиток уміння ставити запитання.
Завдання: знайдіть помилки у припущеннях.
1. Сонце сіло за обрій і почався день.
2. Влітку в будинках з’являються свіжозрубані ялинки і пахне мандаринами.
3. Продзвенів будильник, і Сергійко ліг спати.
4. Весна принесла нам багато ягід, грибів та опалого листя.
5. Сяйнула блискавка, вдарив грім, і пішов сніг.