fbpx

Інклюзивна освіта в ЗДО

Зарахування вихованців із ООП та створення інклюзивної групи

Порядок організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 10.04.2019 № 530 (зі змінами), регламентує здобуття дошкільної освіти вихованців з ООП відповідно до Державного стандарту за допомогою найбільш прийнятних для таких дітей методів і способів.

Відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти зарахування дітей з особливими освітніми потребами здійснюється наказом керівника ЗДО на підставі таких документів:

  • заяви про зарахування, поданої особисто одним із батьків або іншим законним представником дитини;
  • копії свідоцтва про народження дитини;
  • медичної довідки, виданої відповідно до ст. 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», разом з висновком про те, що дитина може відвідувати ЗДО;
  • висновку ІРЦ про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини (далі – Висновок). Якщо у Висновку відсутня інформація про рівень підтримки дитини, вона зараховується  до групи ЗДО відповідно до складності її порушень з урахуванням рекомендацій команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП (далі – Команда супроводу) за участю фахівців ІРЦ.

За наявності інвалідності в дитини до заяви додаються:

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги (допомога)

Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП здійснюється відповідно до ІПР з урахуванням рекомендацій ІРЦ. 

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття проводяться:

  • працівниками дитячого садочку та додатково залученими фахівцями (практичний психолог, учитель-дефектолог, учитель-логопед);
  • асистент вихователя забезпечує особистісно-орієнтоване спрямування освітнього процесу, бере участь у розробленні та виконанні індивідуальної програми розвитку , адаптує навчальні матеріали з урахуванням особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з ООП.
  • у вигляді занять в індивідуальній або груповій формі (по двоє – шестеро дітей з урахуванням однорідності порушень та індивідуальних особливостей). Тривалість занять визначається відповідно до віку вихованців та виду діяльності й не враховується під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дитину з ООП;

Переваги інклюзивного навчання

Для дітей з ООП:

  • поліпшення когнітивного, моторного, мовленнєвого, соціального та емоційного розвитку дітей завдяки спілкуванню з однолітками.
  • функціональне оволодіння вміннями та навичками.
  • орієнтація на сильні якості та здібності дитини  в процесі навчання.
  • участь в громадському житті та налагодження дружніх стосунків з іншими дітьми.

Для інших дітей:

  • формування толерантного ставлення та природного сприйняття людей з різними особливостями.
  • налагодження та підтримка дружніх стосунків з людьми, що відрізняються від них.
  • соціальне співробітництво з людьми, що мають відмінності від них.
  • формування нестандартного підходу та винахідливості для досягнення спільного результату.

Для педагогів:

  • краще розуміння індивідуальних особливостей дітей.
  • оволодіння різноманітними педагогічними методиками для ефективної роботи з урахуванням індивідуальностей.
  • наближення до дитячого сприйняття для кращого розуміння різних ситуацій, та формування цілісної картини.