Логоритмічні вправи для розвитку артикуляції та дихання
Логоритміка повинна розглядатися в комплексі з мовленнєвими корекційними методиками і лікувально–оздоровчими заходами при усуненні мовленнєвих вад.
Розвиток логоритмічних здібностей у дитини реалізується з допомогою врахування певних завдань логоритміки:
- Розвиток звуковимови і корекція її порушень (автоматизація звуків, введення їх в мову);
- Засвоєння складоритмічної і звукоскладової структури слова;
- Виправлення персевацій в межах слів з простою і складною звуковою структурою;
- Засвоєння основних граматичних категорій;
- Корекція порушень мелодико–інтонаційної сторони мовлення;
- Розвиток мовленнєвого дихання;
- Розвиток фонематичних, психічних процесів.
Логоритміка може проводитися окремим заняттям, а може включатися у загальне логопедичне заняття у вигляді логоритмічної хвилинки на учбово–ігровій основі.
Часто у логоритмічних хвилинках використовують музичний супровід. Музика є засобом естетичного і розумового розвитку дитини. Вона сприяє формуванню і розвитку рухових навиків, усуненню мовленнєвого розладу; створює урівноваження нервово–психічного стану дитини, підвищує загальний тонус.
На логоритмічних заняттях чи хвилинках можуть проводитися всі вправи логопедичної роботи з дітьми із щелепно–лицевими патологіями. Вони спрямовані на:
- закріплення ротового видиху;
- розвиток діафрагмально–реберного дихання;
- розвиток фонаційного дихання;
- розвиток координації рухів;
- активізацію артикуляційного апарату;
- автоматизацію правильної звуковимови.
Методика корекційної роботи і її зміст залежать від віку дитини, від характеру мовленнєвого порушення, стану рухової і мовленнєвої функції.
Логоритмічні вправи також сприяють профілактиці простудних захворювань, що дуже важливо для дітей з щелепно–лицевою патологією, так як вони через органічні зміни артикуляційного апарату частіше інших хворіють респіраторними захворюваннями.