Методика Савенкова: приклад заняття 1
Заняття 1
Завдання 1
Мета: розвиток дивергентного мислення.
Завдання: складіть пропозиції, використовуючи слова:
1. Пішохід, знак, слона.
2. Колос, решето, вітер.
3. Вікно, стіл, автомобіль.
4. Телефон, ранок, торт.
Завдання 2
Мета: розвиток уміння робити висновки та умовиводи.
Завдання: визначте живих істот за такими ознаками:
- Боягузливий, швидкий, спритний, хитрий;
- Розумний, злий, швидкий, сильний;
- Запасливий, маленький, слабкий, спритний.
Завдання 3 – Гра «Вгадай предмет»
Мета: розвиток уміння ставити запитання.
Зміст: дітей ділять на дві команди. Перед командами кладуть на стіл зовсім невідомий предмет, наприклад: амперметр, транспортир і тому подібне.
Завдання: задавши найменшу кількість питань, ви повинні дізнатися про все, що можна про цей предмет. Виграє команда, яка задала найменшу кількість питань і впізнала найбільшу кількість інформації про предмет.
Завдання 4 – Гра «Визначаємо міцність містка»
Мета: розвиток навичок експериментування.
Обладнання: кубики з конструктора, дерев’яна і алюмінієва лінійки, тонкі смужки картону, паперу, пластиліну, вантаж та інше.
Завдання: перед дітьми ставиться завдання – визначити, який місток найбільш міцний, пластичний, крихкий. Що можна зробити, щоб міст мав різні властивості?
Завдання 5
Мета: розвиток конвергентного мислення.
Обладнання: картки з зображенням послідовних фігур.
1. Знайди закономірність у розташуванні фігур.
2. Знайди четверту відсутню фігуру і намалюй її.
Після проведення серії такого типу занять, з метою підвищення мотивації у дітей до них, можна провести «Конкурс інтелектуалів».
Такий конкурс є проміжним підбиттям підсумків систематичних розвиваючих занять. У своїй структурі конкурс має три-чотири серії вербальних і невербальних завдань різного спрямування, барвисто оформлених на плакатах. Завдання кілька ускладнені, на відміну від тих, що проводяться в групі. Конкурс передбачає поділ учасників на команди. Кожна команда має свою символіку та інші атрибути. У ході конкурсу діти, виконуючи завдання, отримують за правильні відповіді певну кількість балів. У кінці конкурсу підраховується загальна кількість балів, набрана кожною командою. Переможців оцінює журі.
Таким чином, можна сказати, що розвиваючі заняття є одним з найбільш ефективних способів розвитку дослідного поведінки дитини. Тому вважаємо важливим проведення періодичних факультативних занять в умовах дитячого дошкільного закладу.