Семінарське заняття
Тема:«Оптимізація співпраці родинного і суспільного виховання»
Мета: оновити знання педагогів щодо методів та прийомів роботи з родиною; сприяти оптимізації співпраці родинного і суспільного виховання.
Повідомлення теми і мети семінару
1.Полілог:
- В чому полягає важливість взаємодії родинного і суспільного виховання ?
- Як вирозумієте вислів «оптимізація взаємодії педагогів в батьків»?
- Визначте основні напрямки співпраці з родиною.
- Які основні шляхи активізації батьків ви можете назвати?
- Завдання та зміст взаємодії педагога з родиною за програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»
Робота у парах.
Вихователям пропонується об’єднатися у пари. Протягом 10 хв. Опрацювати завдання програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», розділ «Сім’я і дитячий садок» відповідно вікових груп
- Група дітей раннього віку.
- Група четвертого року життя.
- Група дітей п’ятого року життя.
- Група дітей шостого року життя.
- Основні етапи з роботи з родиною вихованців в дошкільному закладі.
Виступ вихователя-методиста (Додаток 1)
4.Організація діяльності діяльність за схемою «педагог – дитина, дитина – батьки, батьки – педагог».
Виступ вихователя (Додаток 2)
5.Ознайомлення з Примірним положенням про батьківські комітети (раду) дошкільного навчального закладу.
Вихователям пропонується протягом 15 хв. опрацювати документ, відповідно зробити тезисні записи.
- 6. «Запитання відповідь»
Вихователі об’єднуються у дві групи, готують запитання (2) один одному. На підготовку 2 хв., на відповідь до 1 хв.
Орієнтовні запитання:
- Розділи Примірного положення про батьківські комітети
- Мета та завдання батьківських комітетів.
- Порядок створення батьківських комітетів та організація діяльності.
- Термін зберігання протоколів засідань.
- Складання пам’ятки щодо підготовки та проведення родинних зборів у дошкільному закладі.
- Підсумок семінару.
Додаток 1
Основні етапи роботи з родиною
Етапи роботи | Зміст |
Підготовчий етап | Знайомство з сім’ями вихованців:
анкети, опитування, бесіди, відвідування Планування роботи з родиною Створення банку даних сімей вихованців |
Організаційний етап | Формування груп батьків за інтересами
Відкриття клубів, свято Посвячення в батьки |
Практичний етап | Батьківські збори
Засідання батьківського активу Семінари, семінари-практикуми. Круглі столи, відкриті заняття, система консультацій. Свята та розваги, екскурсії, походи. Участь у спільних проектах. Спільні трудові справи Використання професійних знань, якостей батьків для організації секцій, гуртків, студій для дітей Заходи щодо покращення матеріальної бази закладу |
Етап спостереження за результатами | Анкетування, опитування педагогів, батьків
Узагальнення та розповсюдження досвіду сімейного виховання |
Додаток 2
Спільна діяльність за схемою «педагог – дитина,
дитина – батьки, батьки – педагог»
Відкриття клубів за інтересами:
«Театр перших ролей», «Умілі руки»,
Сімейний клуб «Вечорниці» (фольклорні сімейні традиції)
Батьківські університети
Семінари – практикуми, відкриті покази занять, конференції
«круглий стіл»
Консультації фахівців
Бесіди, лекції, ділові ігри,конкурси «Сім’я року»
Конкурс стінгазет, Кулінарний клас.
Домашні завдання
Ярмарки народної творчості
Пам’ятка
«Підготовка та проведення родинних зборів»
- Для проведення батьківських зборів виберіть найбільш сприятливий день і час. Підготуйте оголошення. Попередьте батьків за два тижні.
- Визначите одну найбільш важливу проблему, що стосується дітей вашої групи, і на її обговоренні побудуйте розмову з батьками.
- Особливу увагу зверніть на розміщення батьків у групі. Наприклад, можна розставити столи й стільці по колу, щоб всі учасники батьківських зборів добре бачили й чули один одного.
- Підготуйте візитки з іменами батьків, особливо в тому випадку, якщо вони ще недостатньо добре знають один одного.
- Разом з батьками придумайте правила для учасників зборів. Наприклад: знімати верхній одяг обов’язково; не допускається мовчання під час обговорення проблеми; відкидаючи пропозицію (думку), необхідно вносити зустрічну; називати один одного по імені та по батькові або тільки по імені й т.д.
- Бережіть час людей, запрошених на збори. Із цією метою встановіть регламент і суворо стежте за його дотриманням.
- У ході зборів використовуйте ігри й групові форми організації взаємодії батьків.
- Зробіть спілкування на зборах невимушеним і відвертим – може допомогти чашка чаю.
- Під час обговорення проблемних питань опирайтеся на життєвий і педагогічний досвід найбільш авторитетних батьків, на думку членів батьківського комітету й ради закладу.
- Прагніть до того, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення.
Правила поведінки вихователя на батьківських зборах
- Педагогові необхідно зняти власну напругу й тривогу перед зустріччю з батьками.
- За допомогою мови, інтонації, жестів й інших засобів дайте батькам відчути вашу повагу й увагу до них.
- Постарайтеся зрозуміти батьків; правильно визначити проблеми, що хвилюють їх найбільш. Переконайте їх у тому, що в дошкільного закладу й родини одні проблеми, одні завдання, одні діти.
- Розмовляти з батьками треба спокійно й доброзичливо. Важливо, щоб батьки всіх дітей пішли зі зборів з вірою у свою дитину.