Оптимізація співпраці родинного і суспільного виховання

Семінарське заняття

Тема:«Оптимізація співпраці родинного і суспільного виховання»

Мета: оновити знання  педагогів щодо методів та прийомів роботи з родиною; сприяти оптимізації співпраці родинного і суспільного виховання.

Повідомлення теми і мети семінару

1.Полілог:

  1. В чому полягає важливість взаємодії родинного і суспільного виховання ?
  2. Як вирозумієте вислів «оптимізація взаємодії педагогів в батьків»?
  3. Визначте основні напрямки співпраці з родиною.
  4. Які основні шляхи активізації батьків ви можете назвати?
  5. Завдання та зміст взаємодії педагога з родиною за програмою виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина»

Робота у парах.

Вихователям пропонується об’єднатися у пари. Протягом 10 хв. Опрацювати завдання програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», розділ «Сім’я і дитячий садок» відповідно вікових груп

  1. Група дітей раннього віку.
  2. Група четвертого року життя.
  3. Група дітей п’ятого року життя.
  4. Група дітей шостого року життя.
  5. Основні етапи з роботи з родиною вихованців в дошкільному закладі.

Виступ вихователя-методиста (Додаток 1)

4.Організація діяльності  діяльність за схемою «педагог – дитина, дитина – батьки, батьки – педагог».

Виступ вихователя (Додаток 2)

5.Ознайомлення з Примірним положенням про батьківські комітети (раду) дошкільного навчального закладу.

Вихователям пропонується протягом 15 хв. опрацювати документ, відповідно зробити тезисні записи.

  1. 6. «Запитання відповідь»

Вихователі об’єднуються у дві групи, готують запитання (2) один одному. На підготовку 2 хв., на відповідь до 1 хв.

Орієнтовні запитання:

  1. Розділи Примірного положення про батьківські комітети
  2. Мета та завдання батьківських комітетів.
  3. Порядок створення батьківських комітетів та організація діяльності.
  4. Термін зберігання протоколів засідань.
  5. Складання пам’ятки щодо підготовки та проведення родинних зборів у дошкільному закладі.
  6. Підсумок семінару.

 

 

 

Додаток 1

Основні етапи роботи з родиною

 

Етапи роботи Зміст
Підготовчий етап Знайомство з сім’ями вихованців:

анкети, опитування, бесіди, відвідування

Планування роботи з родиною

Створення банку даних сімей вихованців

Організаційний етап Формування груп батьків за інтересами

Відкриття клубів, свято Посвячення в батьки

Практичний етап Батьківські збори

Засідання батьківського активу

Семінари, семінари-практикуми.

Круглі столи, відкриті заняття, система консультацій.

Свята та розваги, екскурсії, походи.

Участь у спільних проектах.

Спільні трудові справи

Використання професійних знань, якостей батьків для організації секцій, гуртків, студій для дітей

Заходи щодо покращення матеріальної бази закладу

Етап спостереження за результатами Анкетування, опитування педагогів, батьків

Узагальнення та розповсюдження досвіду сімейного виховання

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

Спільна діяльність за схемою «педагог – дитина,

дитина – батьки, батьки – педагог»

 

 

 

 

Відкриття клубів за інтересами:

«Театр перших ролей», «Умілі руки»,

Сімейний клуб  «Вечорниці» (фольклорні сімейні традиції)

Батьківські університети

Семінари – практикуми, відкриті покази занять, конференції

«круглий стіл»

Консультації фахівців

Бесіди, лекції, ділові ігри,конкурси «Сім’я року»

Конкурс стінгазет, Кулінарний клас.

Домашні завдання

Ярмарки народної творчості

Пам’ятка

«Підготовка та проведення родинних зборів»

  1. Для проведення батьківських зборів виберіть найбільш сприятливий день і час. Підготуйте оголошення. Попередьте батьків за два тижні.
  2. Визначите одну найбільш важливу проблему, що стосується дітей вашої групи, і на її обговоренні побудуйте розмову з батьками.
  3. Особливу увагу зверніть на розміщення батьків у групі. Наприклад, можна розставити столи й стільці по колу, щоб всі учасники батьківських зборів добре бачили й чули один одного.
  4. Підготуйте візитки з іменами батьків, особливо в тому випадку, якщо вони ще недостатньо добре знають один одного.
  5. Разом з батьками придумайте правила для учасників зборів. Наприклад: знімати верхній одяг обов’язково; не допускається мовчання під час обговорення проблеми; відкидаючи пропозицію (думку), необхідно вносити зустрічну; називати один одного по імені та по батькові або тільки по імені й т.д.
  6. Бережіть час людей, запрошених на збори. Із цією метою встановіть регламент і суворо стежте за його дотриманням.
  7. У ході зборів використовуйте ігри й групові форми організації взаємодії батьків.
  8. Зробіть спілкування на зборах невимушеним і відвертим – може допомогти чашка чаю.
  9. Під час обговорення проблемних питань опирайтеся на життєвий і педагогічний досвід найбільш авторитетних батьків, на думку членів батьківського комітету й ради закладу.
  10. Прагніть до того, щоб на зборах були прийняті конкретні рішення.

Правила поведінки вихователя на батьківських зборах

  1. Педагогові необхідно зняти власну напругу й тривогу перед зустріччю з батьками.
  2. За допомогою мови, інтонації, жестів й інших засобів дайте батькам відчути вашу повагу й увагу до них.
  3. Постарайтеся зрозуміти батьків; правильно визначити проблеми, що хвилюють їх найбільш. Переконайте їх у тому, що в дошкільного закладу й родини одні проблеми, одні завдання, одні діти.
  4. Розмовляти з батьками треба спокійно й доброзичливо. Важливо, щоб батьки всіх дітей пішли зі зборів з вірою у свою дитину.