fbpx

Спеціальні групи для дітей

Спеціальні групи – це окремі групи, які можна утворити в ЗДО та дошкільних підрозділах для здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами в спеціально створених умовах з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

У нашому закладі функціонує 6 спеціальних груп: 3 групи для дітей з порушенням мови, 2 групи для дітей з навчальними труднощами, 1 група для дітей із навчальними та соціоадаптаційними труднощами.

Основними завданнями спеціальної групи є:

  1. забезпечення здобуття дітьми дошкільної освіти з метою набуття результатів навчання та компетентностей, визначених державним стандартом дошкільної освіти, з урахуванням їхніх здібностей, нахилів, індивідуальних інтелектуальних, психічних і фізичних  потреб та можливостей;
  2. створення умов, зокрема спеціального освітнього середовища, для здобуття освіти дітьми шляхом належного кадрового, матеріально-технічного забезпечення, забезпечення універсального дизайну та/або розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби та можливості дітей;
  3. забезпечення здобуття дошкільної освіти дітьми за допомогою найбільш прийнятних для них форм, методів і засобів навчання та виховання, які максимально сприяють засвоєнню знань, умінь і навичок, а також використання в освітньому процесі української жестової мови, допоміжних засобів навчання, засобів альтернативної комунікації тощо;
  4. формування в дітей базових компетентностей і навичок, необхідних для подальшого здобуття початкової освіти;
  5. забезпечення розвитку творчих задатків, здібностей, талантів дітей та набуття ними соціального досвіду;
  6. зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей;
  7. активне залучення до освітнього процесу батьків (законних представників) дітей та надання їм консультацій;
  8. забезпечення системного психолого-педагогічного супроводу дітей;
  9. проведення корекційно-розвиткової роботи з дітьми відповідно до категорій (типів) їх особливих освітніх потреб (труднощів).

Переваги відвідування спеціальної групи:

  • невелика наповнюваність груп;
  • поліпшення когнітивного, моторного, мовленнєвого, соціального та емоційного розвитку дітей завдяки спілкуванню з одноліткам;.
  • функціональне оволодіння вміннями та навичками;
  • орієнтація на сильні якості та здібності дитини в процесі навчання та виховання;
  • участь в громадському житті та налагодження дружніх стосунків з іншими дітьми;
  • індивідуальний підхід: можливість адаптувати навчально-виховний процес до індивідуальних потреб кожної дитини;
  • в однорідній групі діти почувають себе більш комфортно, що позитивно впливає на їхню мотивацію до навчання.

Для того, щоб дитина була зарахована або переведена в спеціальну групу батькам, або особам, що їх замінюють необхідно звернутись до інклюзивно-ресурсного центру для проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини. Після одержання рекомендацій інклюзивно-ресурсного центру, щодо необхідності корекційного навчання в спеціальній групі, батькам необхідно звернутись до закладу дошкільної освіти.

До заяви про зарахування до закладу освіти додаються:

  • висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, наданий інклюзивно-ресурсним центром, в якому зазначено категорію (тип) особливих освітніх потреб (труднощів) та рекомендований рівень підтримки у закладі освіти, не нижче другого;
  • копія індивідуальної програми розвитку, складеної у закладі освіти, в якому дитина здобувала дошкільну освіту (за наявності).
  • копія медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років, виданого лікарсько-консультативною комісією закладу охорони здоров’я (за наявності);
  • копія індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (за наявності).

У разі необхідності тривалість перебування в спеціальній групі може бути продовжено з урахуванням висновку інклюзивно-ресурсного центру.