Тематичні мініатюри як форма роботи
Цю форму роботи ми використовуємо для того, щоб відійти від звичайного регламентованого заняття і традиційного стилю взаємодії вихователя й дитини, урізноманітнити зміст дитячої діяльності. Метою тематичних мініатюр є формування в кожної дитини ціннісних орієнтирів, а також уміння мислити, висловлювати власну думку й аргументувати її.
Тематичні мініатюри дають змогу заохочувати дітей до спілкування, використовуючи ситуації з їхнього життєвого досвіду, а також залучати батьків до освітнього процесу. Місцем для реалізації цієї форми роботи може бути як приміщення дитсадка, так і ігровий майданчик, парк, бібліотека та ін.
Алгоритм проведення тематичної мініатюри
Крок перший. Обмін думками, досвідом з певної теми в дружньому колі (в години ранкового прийому, під час спостереження, ранкової зустрічі).
Крок другий. Ознайомлення дітей з темою: проведення бесіди, читання художньої літератури або обговорення життєвих ситуацій (діти розмірковують, доводять власну думку).
Крок третій. Моделювання з дітьми конкретних ситуацій або інсценування творів, спрямованих на глибоке проживання певної теми чи ситуації (робота в підгрупах).
Крок четвертий. Спонукання дітей до творчості (малювання, складання розповідей з власного досвіду, розв’язування творчих завдань самостійно та з допомогою батьків).
Крок п’ятий. Презентація дітьми власного досвіду з теми або створення колективної творчої роботи.
Наведемо приклад.
Тематична мініатюра “Моя родина”
Мета. Виховувати шанобливе й турботливе ставлення до всіх членів родини. Поглиблювати та закріплювати знання дітей про родину, її склад, взаємини між членами родини.
План-схема
- Бесіда з дітьми “Хто мене любить”.
- Дидактична вправа “Скажи лагідно про своїх рідних”.
- Читання й обговорення оповідання В. Осєєвої “Печиво”.
- Малювання “Моя сім’я”.
- Презентація дітьми своїх малюнків.
- Домашнє завдання. Створення разом з батьками фотоколажу “Традиції нашої родини”.