Досліди в ДНЗ: організація куточків дослідницької діяльності
Досліди викликають величезний інтерес у дітей. Дослідження надають можливість дитині самій знайти відповіді на питання “як?” і “чому?”.Дослідницька активність – природній стан дитини, він налаштований на пізнання світу, він хоче все знати, досліджувати, відкрити, вивчити – значить зробити крок в незвідане. Це величезна можливість для дітей думати, пробувати, експериментувати, а найголовніше самовиражатися.
Компонент дидактичний |
Компонент обладнання |
Компонент, що стимулює |
1 |
2 |
3 |
Молодша група |
||
• Книжки пізнавального характеру;
• тематичні альбоми; • колекції: насіння різних рослин, шишки, камінчики, колекції «Подарунки зими (весни, літа, осені)», «Тканини» |
• Пісок, глина;
• набір гумових і пластмасових іграшок для ігор у воді; • матеріали для ігор із мильною піною; • барвники – харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби тощо). • Елементарні прилади і обладнання: • лупи, ємності для води, «ящик відчуттів» (чарівний мішечок), люстерко для ігор із сонячним зайчиком, контейнери з «кіндер-сюрпризів» з отворами, всередину поміщені речовини і трави з різними запахами; • мотузки, шнурки, тасьма, котушки дерев’яні, прищіпки, пробки; • насіння бобів, квасолі, гороху |
• На видному місці вивішуються правила роботи з матеріалами, доступні дітям цього віку;
• персонажі, наділені певними рисами (Чому-сик, Незнайко), від імені яких моделюється проблемна ситуація |
Середня група |
||
•Книжки пізнавального характеру;
•тематичні альбоми; • колекції: насіння різних рослин, шишки, камінчики, колекції «Подарунки» (зими, весни, літа, осені), «Тканини», «Папір», «Ґудзики»; •міні-музей («Камені», «Чудеса зі скла» тощо) |
• Пісок, глина;
• набір гумових і пластмасових іграшок для ігор у воді; • матеріали для ігор із мильною піною; • барвники – харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби тощо); • насіння бобів, квасолі, гороху; • деякі харчові продукти (цукор, сіль, крохмаль, борошно); • лупи, ємності для води, «ящик відчуттів» (чарівний мішечок), люстерко для ігор із сонячним зайчиком, контейнери з «кіндер-сюрпризів» з отворами, всередину поміщені речовини і трави з різними запахами; • мотузки, шнурки, тасьма, котушки дерев’яні, прищіпки |
• На видному місці вивішують правила роботи з матеріалами, доступні дітям цього віку;
• картки-схеми проведення експериментів (заповнює вихователь): ставиться дата, дослід супроводжується малюнками дітей |
Старша група |
||
• Схеми, таблиці, моделі з алгоритмами виконання дослідів;
серії картин із зображенням природних співтовариств; •книжки пізнавального характеру, атласи; •тематичні альбоми; • колекції; •міні-музей (наприклад, «Годинники бувають різні», «Вироби з каменю») |
• Матеріали за розділами: «Пісок, глина, вода», «Звук», «Магніт», «Папір», «Світло», «Скло», «Гума»;
• природний матеріал: камені, черепашки, тирса і листя дерев, мох, насіння, ґрунт різних видів тощо; • дріт, шматочки шкіри, хутра, тканини, пластмаси, дерева, пробки тощо; • технічні матеріали: гайки, скріпки, болти, цвяхи, Гвинтики, шурупи, деталі конструктора і т. д.; • різні види паперу: звичайний, картон, наждачний і копіювальний папір тощо; • барвники: харчові і нехарчові (гуаш, акварельні фарби тощо); • медичні матеріали: піпетки із заокругленими кінцями, колби, дерев’яні палички, мірні ложки, гумові груші, шприци без голок; • інші матеріали: дзеркала, повітряні кулі, олія, борошно, сіль, цукор, кольорове і прозоре скло, свічки; половинки мильниць, форми для льоду; • збільшувальне скло, пісковий годинник, мікроскопи; • фартухи, нарукавники, гумові рукавички, ганчірки |
• Міні-стенд «Про що хочу дізнатися завтра»;
•особисті блокноти дітей для фіксації результатів дослідів; •картки-підказки «Що можна, що не можна»; •персонажі, наділені певними рисами (Чому-сик, Незнайко), від імені яких моделюється проблемна ситуація |