Планування експериментально – дослідницької роботи в середній групі
Роботу з дітьми цієї вікової групи спрямовано на розширення уявлень дітей про явища та об’єкти навколишнього світу.
Головними завданнями організації експериментально-дослідницької діяльності є:
- активне використання досвіду ігрової і практичної діяльності дітей (Чому калюжі вночі замерзають, удень – розтають? Чому м’ячик котиться?);
- класифікація об’єктів за функціональними ознаками (Для чого потрібне взуття? Посуд? Для чого це використовується?);
- класифікація об’єктів і предметів за видовими ознаками (посуд чайний, одяг сезонний).
Основний зміст досліджень, що його проводять діти, передбачає формування в них уявлень про:
- матеріали (глина, дерево, тканина, папір, метал, скло, гума, пластмаса);
- природні явища (пори року, явища погоди, об’єкти неживої природи – пісок, вода, сніг, крига);
- світ тварин (як звірі активні узимку, улітку) і рослин (овочі, фрукти); умови, потрібні для їх зростання і розвитку (світло, волога, тепло);
- світ речей (іграшки, посуд, взуття, транспорт, одяг і т. д.);
- геометричні еталони (круг, прямокутник, трикутник, призма);
- людину (мої помічники – очі, ніс, вуха, рот і т. д.).
Під час експериментування словник дітей поповнюється завдяки слів, що позначають властивості об’єктів і явищ. Крім цього, діти ознайомлюються з.походженням слів (таких, як цукорниця, мильниця тощо).
У цьому віці активно використовуються будівельно – конструкційні ігри, що допомагають дітям визначити ознаки і властивості предметів порівняно з геометричними еталонами (круг, прямокутник, трикутник і т. д.).