Дидактичні принципи планування роботи з розвитку мовлення дітей раннього віку
Принцип повторності
Повторення забезпечує краще засвоєння дітьми знань, оволодіння уміннями та навичками. Цей принцип заснований на особливостях дитячого сприймання і пам’яті, тому зміст дитячої діяльності, в процесі якої формуються ті чи інші навички, необхідно планувати поетапно: повторюючи та ускладнюючи завдання.
Принцип ускладнення
Необхідно передбачити поступове ускладнення освітніх завдань, форм організацій, способів дій дітей, варіативності виконання завдань. Це забезпечить творчий підхід до застосування отриманих знань і навичок.
Принцип інтеграції педагогічного процесу
Реалізуючи завдання різних рівнів розвитку вихователю необхідно передбачити різноманітні види дитячої діяльності, використовувати оптимальне співвідношення колективних та індивідуальних форм організації. Це сприятиме різносторонньому впливу на дитину, формуванню у неї цілісного уявлення про оточуюче, розкриттю її творчого потенціалу.
Принцип систематичності
До плану вихователь включає роботу, спрямовану на формування у дітей конкретних уявлень та узагальнюючих знань про предмети і явища довкілля. Ця робота має бути систематичною, спрямованою на розвиток пізнавального інтересу моральної свідомості та досвіду.
Принцип послідовності
Знання, які отримує дитина, подаються в тій послідовності, яка доступна її віку. Послідуючі завдання необхідно планувати тільки після засвоєння дітьми попередніх.