Адаптивна освіта. Зміна ролей педагога за програмою «Крок за кроком»
Основні поняття:
- Навчання-це діяльність.
- Діти навчаються по різному.
- Навчання може початися з будь-якого моменту та будь-якому місці.
- Багатозначні навчальні завдання збільшують мотивацію.
- Знання будуються на багатому навчальному середовищі
- Існуючі знання поглиблюються та поширюються новими знаннями та навичками.
- Оцінювання та зворотній зв’язок формують навчальний процес та наступну дію.
- Навчання один з одним та один від одного
Організація освітнього процесу:
- Педагоги спонукають дітей активно обмірковувати й приймати рішення щодо організації роботи й гри.
- Педагоги сприяють тому, щоб діти ефективно використовували свій час у процесі навчальних та розвивальних видів діяльності.
- Педагоги змінюють тривалість навчального часу в залежності від здібностей і потреб дітей.
- В групі діють правила, що регламентують поведінку , та домовленості стосовно організації роботи.
- Заняття цікаво й раціонально вибудувані.
- Спільна відповідальність за раціональну організацію набуває більшої ваги в наслідок ефективної співпраці та можливості залучати помічника педагога.
Втручання щодо розвитку дітей за програмою «Крок за кроком»
- Змініть групову кімнату,перегляньте куточки діяльності.
- Перевірьте зміст куточків діяльності та змініть непривабливий матеріал на цікавіший.
- Впроваджуйте новий, нетрадиційний матеріал та види діяльності.
- Спостерігайте за дітьми, вивчіть їхні інтереси, визначте діяльність, що орієнтована на особистість.
- Підтримуйте діяльність, стимулюючи активність та збільшуючи втручання.
- Розширюйте можливості дітей виявляти ініціативу та підтримуйте їх озвученими правилами та погодженнями.
- Вивчайте стосунки кожної дитини з ровесниками та намагайтеся покращити їх.
- Впроваджуйте діяльність, яка допомагатиме дітям пізнавати світ.
- Дізнайтеся , хто з дітей має емоційні проблеми і забезпечте їм підтримку та допомогу.
- Дізнайтеся, хто з дітей має проблеми у розвитку та визначте дії, які слід виконати для їх вирішення.
Педагоги мають бути:
- Відкриті до спілкування з дітьми, тоді дітям буде легко налагодити контакт з педагогом.
- Керувати процесом, створювати дружню атмосферу та забезпечувати умови для того, щоб діти теж мали певну відповідальність й залучалися до участі у навчально-виховному процесі.
- Поважати дітей і намагатися забезпечити таке саме ставлення один до одного.
- Створювати мотивацію, стимулювати, заохочувати.
- Створювати умови для того, щоб діти могли працювати самостійно й разом з іншими.
- Забезпечувати впорядкований і організований навчально-виховний процес.