Етапи впровадження пошуково – пізнавальної діяльності дітей
Етапи впровадження пошуково – пізнавальної діяльності дітей у вікових групах:
Молодша група
- Виконувати дії відповідно до пропонованої піктограми. Визначати зміст діяльності (наприклад, розповісти про властивості матеріалу або предмета).
- Учитися розглядати явище як систему, сукупність стійких зв’язків між компонентами явища у ланцюжку «сьогодення – минуле – майбутнє» для виявлення взаємозв’язків об’єктів рукотворного світу (наприклад, пеньок, табурет, стілець, крісло) або живої природи (яйце, курча, курка).
Середня група
- Виконувати низку послідовних дій (проводити досліди) відповідно до моделей. Визначати мету й досягати відповідних результатів.
- Розвивати вміння аналізувати, виявляти істотні властивості речовини, матеріалів, предметів.
- Використовуючи системний підхід, формувати подання про себе (минуле, сьогодення, майбутнє, будова частини тіла тощо), своєї родини (члени родини як частини системи в тимчасовому розвитку). Розширювати уявлення про предмети і явища природи й рукотворного світу, виявляючи їх взаємозв’язок і взаємозалежність. Розуміти, що таке функція.
Старша група
- Діяти відповідно до моделей, що визначають умови й зміст діяльності:
1) висловлювати припущення про очікуваний результат, позначати його за допомогою умовного символу;
2) визначати мету діяльності, умови її досягнення;
3) за допомогою дорослого встановлювати модель етапів діяльності, уміти порівнювати результати діяльності з метою й коригувати свою діяльність. - Аналізувати, виявляти істотні ознаки речова матеріалів, предметів, особливості їх взаємодії.
- Ознайомити із поняттями «лінія», «система» «підсистема». Зв’язок із системами, підсистемами. Аналізувати об’єкти, предмети і явища навколишнього світу, їх внутрішній й зовнішній зв’язок суперечливість їх властивостей, зміни в часі.