Планування експериментально-дослідницької роботи в молодшій групі
Роботу з дітьми цієї вікової групи спрямовано на створення умов, необхідних для сенсорного розвитку малят під час ознайомлення з явищами та об’єктами навколишнього світу.
Під час формування в дітей елементарних дій обстеження предметів педагогам рекомендується розв’язувати такі завдання:
- поєднувати показ предмета з активною дією дитини щодо його обстеження: обмацування, сприйняття на слух, смак, запах (можна використовувати дидактичну групу типу «Чарівний мішечок»);
- порівнювати схожі на вигляд предмети: шуба – пальто, чай – кава, туфлі – босоніжки (дидактична гра типу «Не помилися»);
- активно використовувати досвід практичної діяльності, ігровий досвід (Чому пісок не розсипається?).
Основний зміст досліджень, що його проводять діти, сприяє формуванню в них уявлень про:
- матеріали (пісок, глина, папір, тканина, дерево);
- природні явища (снігопад, вітер, сонце, вода; сніг як один з агрегатних станів води; тепло, звук, вага);
- світ рослин (способи вирощування рослин із насіння, листя, цибулини; пророщування насіння –гороху, бобів, насіння квітів);
- способи дослідження об’єкта (розділ «Кулінарія для ляльок» : як заварити чай, як зробити салат, як зварити суп);
- світ речей (одяг, взуття, транспорт, іграшки, фарби для малювання тощо).
Під час експериментування словник дітей поповнюється словами, що позначають сенсорні ознаки, властивості, явища або об’єкти природи (колір, форма, величина; згинається – ламається; високо – низько – далеко; м’який – твердий; теплий – холодний тощо).